EU-Hof verduidelijkt het begrip ‘verkoopbevorderende aanbieding’ uit de EU-richtlijn inzake elektronische handel

Contentverzamelaar

EU-Hof verduidelijkt het begrip ‘verkoopbevorderende aanbieding’ uit de EU-richtlijn inzake elektronische handel

Het begrip ‘verkoopbevorderende aanbieding’ heeft betrekking op alle commerciële communicatie waarmee een dienstverlener beoogt goederen en diensten bij de ontvanger te promoten door hem een objectief en zeker voordeel te verschaffen dat zijn gedrag bij de keuze van dergelijke goederen of diensten kan beïnvloeden. De vorm van dit voordeel en de omvang ervan is irrelevant. Het aanbieden door een verkoper op zijn website van de betalingswijze ‘kopen op rekening’ kan een verkoopbevorderende aanbieding vormen. Dat is het antwoord van het EU-Hof op een prejudiciële vraag van een Duitse rechter.

Het betreft het arrest van het EU-Hof van 15 mei 2025 in de zaak C-100/24, bonprix

Meer informatie